Богословське відділення / Новини
: ГОЛОВНА :: ІСТОРІЯ ФАКУЛЬТЕТУ :: НАВЧАЛЬНИЙ ПРОЦЕС :: ВИКЛАДАЧІ :: СТУДЕНТИ :: АБІТУРІЄНТУ :: ВИПУСКНИКИ :
: ХРАМИ :: КОНТАКТИ :: БІБЛІОТЕКА :: Студентське товариство «ACADEMIA ORTHODOXA» :: Державне визнання документів про вищу духовну освіту :: Переведення на навчання/Придбання другої вищої освіти :

Розклад занять



Наш банер




Богословське осмислення свята Богоявлення

Величність свята Богоявлення напевно можна відчувати більше серцем, аніж розуміти силою людського інтелекту, бо розум наш не може збагнути, як над водами Йордану сьогодні явила Себе людству Божественна Тройця Пресвята. І в який спосіб!

Згадувана подія через читання євангельських текстів Священного Писання чи спів літургійно-богослужбових текстів представляє нам для споглядання двох осіб: Самого Сокровенного Сина Божого, про Якого свідчить явлення Духа Святого у вигляді голуба і голос Отця, і представник роду людського Предтеча Господній святий пророк Іоан Хреститель, про якого Сам Христос засвідчив: „На що ви ходили в пустелю дивитися? Чи на очерет, що вітер колише його? Та на що ви дивитись ходили? Може на чоловіка, у м’які шати одягненого? Адже ті, хто носить м’яке. – по палатах царських. По що ж ви ходили? Може бачити пророка? Так. кажу вам, - навіть більш, як пророка. Бо це ж той, про нього написано: „Ось перед обличчя Твоє посилаю Свого посланця, який перед Тобою дорогу приготує!” Поправді кажу вам: Між народженими від жінок не було більшого над Івана Хрестителя! Та найменший у царстві Небеснім – той більший від нього!” (Мф.11.7-11).

Дата створення: 2013-01-29 / Перегляди: 1378 / Рубрика: Новини богословської освіти

Дата народження Ісуса Христа

«Я добре знаю, що таке час; але в мене нічого не виходить, коли я беруся пояснювати сутність часу іншим»

(блаж. Августин, єпископ Гіппонський)

У церковному календарі ми маємо окреме встановлене свято, яке відзначає подію народження Ісуса Христа. Але необхідно визнати, що не має історичної достовірності щодо святкування цієї події саме 25 грудня (Західна Церква) і 7 січня (Східна Церква) – н.ст.

Немає жодних свідчень, що ізраїльтяни в часи Христа мали який-небудь звичай, пов'язаний із відзначенням дня народження. А в Священному Писанні згадки про дні народження стосуються лише фараона (Бут. 40:20) та Ірода Антипи, коли загинув Іоан Хреститель (Мф. 14:6; Мк. 6:21). Мало того, проповідник каже, що день смерті кращий за день народження (Екл. 7:1).

Дата створення: 2013-01-29 / Перегляди: 1415 / Рубрика: Загальноцерковні новини

Рік народження Ісуса Христа

«Дух Господній на Мені; бо Господь помазав Мене благовістити убогим… проповідувати літо Господнє сприятливе» (Лк. 4,18-19).
Питання про народження Ісуса Христа не є новим ні у християнській літературі, ні в наукових колах, що явно пояснюється важливістю цієї події для усього людства. До того ж на центральність цієї події вказує той факт, що сучасне людство починає своє літочислення із Різдва Христового. Таким чином, ця подія тісно пов’язана із поняттям про час і літочислення. Не так давно питання про час і літочислення привертало увагу великої кількості людей у світлі закінчення другого тисячоліття й настанням третього. Сьогодні низка так званих провидців сповіщають, що 2012 р. буде останнім роком існування людства, роком кінця світу, наводячи жах і сум’яття в серця і уми багатьох. Святкування ж Різдва Христового має на меті вселити в серця і душі вірних надію, віру і любов у Бога, Який не залишив на погибель Своє творіння: «Бо так полюбив Бог світ. Що віддав і Сина Свого Єдинородного, щоб усякий, хто вірує в Нього, не загинув, а мав життя вічне» (Ін. 3,16).

Дата створення: 2013-01-29 / Перегляди: 1276 / Рубрика: Загальноцерковні новини

2010: Підсумки та очікування

Портал «Релігія в Україні» вирішив ознайомити читачів з думками експертів щодо минулого, 2010-го, і нового, 2011-го, років. Свої коментарі запропонував речник Київської Патріархії єпископ Євстратій (Зоря). - Які найбільш значущі події релігійного характеру в Україні Ви можете назвати за підсумками 2010 року? - Загалом міг би охарактеризувати 2010 р. як рік випробувань. Україна загалом і Церкви в Україні зокрема проходять екзамен на зрілість. Власне в Україні не сталося скільки-небудь значних подій у церковному житті, які можна було би назвати «подією року».
Дата створення: 2011-01-13 / Перегляди: 3962 / Рубрика: Загальноцерковні новини

Про план знищення Київського Патріархату

Заява Патріарха Київського і всієї Руси-України Філарета для засобів масової інформації.
Дата створення: 2011-01-13 / Перегляди: 4078 / Рубрика:

Шість слів про священство святителя Іоана Золотоустого

Шість слів про священство святителя Іоана Золотоустого
Дата створення: 2011-02-24 / Перегляди: 9492 / Рубрика:

Послання до пастирів

Послання до пастирів прийняте Освяченим Архієрейським Собором Української Православної Церкви Київського Патріархату
Дата створення: 2010-12-14 / Перегляди: 4518 / Рубрика:

Податковий кодекс України: на що очікувати віруючим і релігійним організаціям?

КИЇВ – 3 грудня 2010 року Президент України В.Янукович підписав Податковий кодекс України, який днем раніше Верховна Рада України ухвалила з урахуванням пропозицій Глави держави. Даний закон, який набирає чинності з 1 січня 2011 року, безпосередньо стосується інтересів віруючих громадян і релігійних організацій, повідомляє Інститут релігійної свободи. Враховуючи, що остаточна редакція Податкового кодексу України (закон №2755-VI від 02.12.2010 р.) зазнала певних змін до моменту підписання Президентом, Вашій увазі представляємо загальний юридичний огляд цього документу, який підготував Максим ВАСІН, виконавчий директор Інституту релігійної свободи та позаштатний консультант Комітету Верховної Ради України з питань податкової та митної політики. У статті 14 Податкового кодексу збереглась норма із Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб», що відносить до незалежної професійної діяльності здійснення фізичними особами релігійної (місіонерської) діяльності. Для роботи у такій спосіб зазначені особи не мають бути підприємцями чи найманими працівниками, проте у своїй діяльності можуть використовувати найману працю не більш як однієї фізичної особи.
Дата створення: 2010-12-13 / Перегляди: 4503 / Рубрика:

Апокрифи - що це?

Періодично можна чути про сенсаційні знахідки: нові "Євангелія" і інші, нібито невідомі раніше тексти, що виникли на зорі християнства. Насправді нічого принципового нового в цих знахідках немає; найчастіше йдеться про нові рукописи текстів, відомих Церкві з найдавніших часів. Але що саме називається апокрифами? У православній традиції до складу Біблії прийнято поміщати наступні неканонічні книги: Друга книга Єздри, Товіт, Іудиф, Книга Премудрості Соломона, Книга Премудрості Іісуса, сина Сирахова, Послання Ієремії, Книга пророка Варуха, Перша і Третя книги Макавейські, Третя книга Ездри, а також доповнення до книги Єсфирь, доповнення до книги Даніїла, молитва Манасії і деякі інші. Ці книги в Церкві ніколи не відкидалися, хоча і не визнавалися рівнозначними канонічним богодухновенним книгам Біблії.
Дата створення: 2010-12-13 / Перегляди: 5319 / Рубрика:

Десять заповідей в умовах сучасності

Десять заповідей в умовах сучасності. Перша Божа Заповідь повчає нас: “ Я Господь, Бог твій; нехай не буде в тебе інших богів, крім Мене. Вона закликає нас любити і шанувати тільки єдиного правдивого Бога, бо він Творець світу і дбає про всіх. Святих угодників Божих слід також вшановувати, але не так, як Самого Бога, а як людей, більш угодних Богу, ніж інші, як молільників і заступників наших перед Ним. Ця заповідь є самою головною, так як сам Бог це є любов, він творить цей світ з любов’ю і несе цю любов всьому існуючому. Людина «Як образ і подоба Божа», творячи з любов'ю, стає подібною до Творця. Саме любов перетворює світ. Саме з цього почуття випливає можливість людини наблизитись до Бога, оскільки Любов - це пронизуюча і всепроникаюча сила, яку ще давні філософи називали загальною космічною енергією, що діє скрізь і всюди. Людське існування потребує одухотвореності любов`ю, бо без неї людина може не відбутися. Справжня творчість існує тільки там, де є любов. Навіть пізнає людина настільки, наскільки любить. Немає істини, де немає любові.
Дата створення: 2010-12-13 / Перегляди: 4735 / Рубрика:

1 | 2 | Наступна | Остання

Пошук

Наші друзі

Івано-Франківський Богословський Інститут ім. преп. Феодосія Манявського

Вища Богословська Академія при Івано-Франківському Єпархіальному Управлінні ПЦУ

Київська Православна Богословська Академія

Дніпровська Духовна Семінарія

Львівська Православна Богословська Академія

Волинська Православна Богословська Академія

cerkva.te.ua

Рівненська духовна семінарія

Львівська духовна семінарія святого апостола і євангелиста Іоана Богослова


eXTReMe Tracker

Пишіть нам. Е-mail:
Всі тексти, зображення, ілюстрації та інший вміст цього веб-сайту є власністю
Богословського відділення КПБА при ФТФ ЧНУ ім. Ю. Федьковича.
При використанні будь-якої інформації з даного сайту посилання
на
www.bogoslov.cv.uaОБОВ’ЯЗКОВЕ.