Богословське відділення / В день пам’яті 40 мучеників Севастійських в домовому храмі святого вмуч. Іоанна Нового резиденції митрополитів Буковини і Далмації було звершено вечірню Літургію Ранішосвячених Дарів,
: ГОЛОВНА :: ІСТОРІЯ ФАКУЛЬТЕТУ :: НАВЧАЛЬНИЙ ПРОЦЕС :: ВИКЛАДАЧІ :: СТУДЕНТИ :: АБІТУРІЄНТУ :: ВИПУСКНИКИ :
: ХРАМИ :: КОНТАКТИ :: БІБЛІОТЕКА :: Студентське товариство «ACADEMIA ORTHODOXA» :: Державне визнання документів про вищу духовну освіту :: Переведення на навчання/Придбання другої вищої освіти :

Розклад занять



Наш банер




В день пам’яті 40 мучеників Севастійських в домовому храмі святого вмуч. Іоанна Нового резиденції митрополитів Буковини і Далмації було звершено вечірню Літургію Ранішосвячених Дарів

9/22 березня 2018 року, у день вшанування пам’яті 40-ка мучеників, що в Севастійському озері мучились, о 15 годині в домовому храмі святого вмуч. Іоанна Нового резиденції митрополитів Буковини і Далмації  було звершено у Літургію Ранішосвячених Дарів святителя Григорія Двоєслова.

Богослужіння звершив клірик семінарського храму Трьох Святителів прот. Миколай Лагодич.

dsc_2536_500

dsc_2538_500

dsc_2542_500

dsc_2543_500_01

dsc_2552_500

dsc_2558_500

dsc_2559_500_01

dsc_2562_500

dsc_2563_500_01

dsc_2565_500

На запричасному стиху з проповіддю до присутніх у храмі студентів і парафіян звернувся студент 4 курсу Роман Марчишак.

dsc_2566_500_01

dsc_2567_500

dsc_2569_500

Після відпусту до присутніх у храмі вірян та студентів звернувася прот. Миколай Лагодич.

dsc_2574_500

Дуже часто ми забуваємо про те, що Літургія Ранішосвячених Дарів – це вечірнє богослужіння під час якого віруючим пропонуються для причастя Святі Дари, освячені на попередній повній Літургії за чином св. Василія Великого або св. Іоанна Золотоустого і зберігаються на престолі. Вечірня – богослужіння тихе й скромне.

Шостий Вселенський Собор 52-м правилом затвердив повсюдне звершенення Ранішеосвяченої літургії в дні Святої Чотиридесятниці, щоб не позбавляти віруючих таємничого спілкування з Господом і разом з тим не порушувати посту і покаяння звершенням урочистої повної літургії.

Євхаристія, на відміну від усіх інших богослужінь, не має одного встановленого часу звершення. За задумом, час її звершення залежить від дня, в який вона відбувається. Так, по великих святах відповідно до 8 розділу Типікону належить служити Літургію дуже рано: «в неділю Літургія відбувається на початку третьої години (9:00 ранку). Але коли свято без всеношної то і Євхаристія звершується пізніше, а в малі свята іще пізніше – в 8 розділі Типікону вказано про те, що в суботу Літургія відбувається на початку четвертої години (10 година ранку), а в менші свята і інші дні відбувається на початку п'ятої години (11 година). Нарешті, в дні суворого посту, до Причастя належить підходити уже після полудня.

Оскільки в даний час ці правила призабуті, для більшості залишається не ясним, чому ж наприклад у Святвечір повна літургія починається вечірньою...

Сама суть цих правил єдина і проста: Євхаристія є завершеним етапом приготування до неї, тому то і час її звершення залежить від протяжності посту, що готує нас до неї.

Оскільки за Уставом у Великий піст тільки надвечір дозволяється вживати їжу, то й Літургію Ранішосвячених Дарів належить звершувати ближче до вечора, "в 9-й годині", тобто в 15 годин за звичним для нас обчисленням часу доби. За тією ж логікою, у святвечір Різдва і Богоявлення, дні суворого посту, Євхаристія повинна звершуватися після вечірні.

Ці правила можуть здаватися незрозумілими або застарілими або просто другорядними, але насправді вони показують основний принцип православної богослужбової духовності: Євхаристія є вершиною приготування до зустрічі з Христом. У Церкві найголовнішим виразником такого приготування є піст. Досконалий піст вінчається Причастям, котре на літургії Ранішосвячених Дарів це відбувається підчас вечірньої.

Але оскільки утримання протягом майже всього дня від їжі та пиття для багатьох є надто важке, то з плином часу Літургію Ранішосвячених Дарів стали здійснювати у все більш і більш ранні години. І нині ця Літургія уже звершується у першій половині дня, хоч це і суперечить Уставу (на літургії вже згадуються святі наступного дня, тому звершувати цю службу вранці трохи дивно) і логіці устрою денного богослужіння.

Тому 28 листопада 1968 року на засідання Священного Синоду Руської Православної Церкви було прийнято  постанову про звершення Божественної літургії Ранішосвячених Дарів ввечері. Синод також постановив й те, що при здійсненні Божественної літургії Ранішосвячених Дарів у вечірні години літургічний піст повинен тривати не менше шести годин.

Багато вірян з рішення Синоду зробили свої висновки: на вечірній Літургії Ранішосвячених Дарів можна «причаститися після роботи» поснідавши йдучи на роботу, але таке твердження суперечить логіці уставу. Сенс вечірньої літургії – зовсім не в тому, щоб дати можливість причаститися після роботи, а в посиленні посту (в даному випадку потрібне повне утримання від споживання їжі). У такий день причасники повинні тримати піст не до ранкової служби, як завжди, а до другої половини дня. Таким чином, при здійсненні літургії Ранішосвячених Дарів ввечері піст стає більш суворим.


Версія для друку
Автор: fmykolaj
Дата створення: 2018-03-22
Рубрика: Богослужіння
Перегляди: 532

Пошук

Наші друзі

Івано-Франківський Богословський Інститут ім. преп. Феодосія Манявського

Вища Богословська Академія при Івано-Франківському Єпархіальному Управлінні ПЦУ

Київська Православна Богословська Академія

Дніпровська Духовна Семінарія

Львівська Православна Богословська Академія

Волинська Православна Богословська Академія

cerkva.te.ua

Рівненська духовна семінарія

Львівська духовна семінарія святого апостола і євангелиста Іоана Богослова


eXTReMe Tracker

Пишіть нам. Е-mail:
Всі тексти, зображення, ілюстрації та інший вміст цього веб-сайту є власністю
Богословського відділення КПБА при ФТФ ЧНУ ім. Ю. Федьковича.
При використанні будь-якої інформації з даного сайту посилання
на
www.bogoslov.cv.uaОБОВ’ЯЗКОВЕ.