Напередодні свята, у суботу ввечері 11 травня 2011 року, в університетському храмі Трьох Святителів було відслужено Всенічне бдіння. Богослужіння очолив завідувач Богословського відділення доц. прот. Микола Щербань у співслужінні доц. свящ. Миколи Лагодича та дияк. Романа Тадри (V курс, спеціальність "Релігієзнавство"). та дияк. Івана Шубина. У сам день свята Богослужіння очолив завідувач Богословського відділення прот. Миколай Щербань у співслужінні свящ. Миколая Лагодич, дияк. Романа Тадри (V курс, спеціальність "Релігієзнавство") та дияк. Івана Шубина. За Божественною Літургією велика кількість вірян сподобились причаститися Пречистого Тіла та Крові Господа нашого Ісуса Христа. По завершенні Божественної Літургії було відслужено 9-й час та Вечерню із читаття колінопреклонних молитов. Богослужіння завершилося уставним многоліттям. Богослужбові особливості: 12 червня.Неділя 8-ма після Пасхи. День Святої Тройці, П’ятдесятниця. Прп. Ісаакiя, спов., iгумена обителi Далматської (383). Утр. – Ін., 65 зач., ХХ, 19–23. Лiт. – Дiян., 3 зач., ІІ, 1–11. Ін., 27 зач., VІІ, 37–52; VІІІ, 12. На великій вечiрнi “Блажен муж” (вся кафизма). На утренi величання: “Величаємо Тебе, Життєдавче Христе, i шануємо Всесвятого Духа Твого, що Його від Отця послав божественним ученикам Твоїм”. “Воскресіння Христове бачивши” не спiваємо. В Тріоді для 9-ї пісні канону приспівів немає, але в Тріоді нотного співу, вид. Свят. Синодом, для задостойника в день П’ятдесятниці вказується такий приспів: “Апостоли, зшестя Утiшителя бачивши, здивувалися, як у виглядi вогняних язиків явився Дух Святий”. “Свят Господь Бог наш” не промовляється. На Лiтургiї антифони свята, вхiдний стих “Вознесися, Господи, силою Твоєю, оспівуємо i спiваємо сили Твої”. Замiсть Трисвятого – “Всі ті...”, замiсть “Достойно є…” – “Радуйся, Царице...”. Після “Спаси, Боже...” співаємо “Ми побачили Світло істинне...”. По відпусті Літургії Царські врата зачиняються, правиться 9-й час і починається вечірня з возгласу: “Благословенний Бог наш...”. “Царю Небесний”, як правило, співається народом. На вечірні, після передпочаткових псалмів, велика єктенія з додаванням особливих прохань, вхід з кадилом, великий прокимен і читання колінопреклонних молитов. Відпуст вечірні при відкритих Царських вратах: “Христос, що з Отчого і Божественного лона...”. З цього дня і до віддання П’ятдесятниці на утрені, коли співається велике славослів’я, катавасія “Божественним покритий...”. Після свята П’ятдесятниці седмиці починаються з понеділка, а закінчуються неділею.
|