У середу, 9 травня 2012 року, в університетському храмі Трьох Святителів було відслужено святкову Літургію. Богослужіння очолив настоятель храму прот. Микола Щербань у співслужінні клірика храму прот. Миколая Лагодича та студента VІ курсу свящ. Богдана Сливки – настоятеля парафії св. пророка Іллі м. Заліщики Тернопільсько-Бучацької єпархії.
В кінці Божественної Літургії, настоятелем храму, був звершений чин малого водосвятного молебню, а також була відслужена літія за упокоєння спочилих воїнів Другої світової війни (1939–1945 рр.)
Історія свята
В середу, точно в половині П’ятидесятниці між Великоднем і празником Зішестя св. Духа (Трійцею), Східна Церква святкує празник Переполовення або Переділення. Пояснюється установа цього свята так: „В середу Розслабленого празнуємо празник Переполовення П’ятдесятниці задля почесті двох великих празничних днів, тобто Пасхи і П’ятдесятниці. Переполовення обидва ці празники з’єднує.”
Назву свята Церква запозичила з Євангелія, яке благовістить про Ісуса Христа, що Він, у дні Свого земного життя, на третій рік Своєї Євангельської проповіді, в переполовення Старозаповітного свята Кущів, увійшов у храм і навчав (Ін. 7, 14-36). Цим вченням Господь ясно показав Себе Месією, ходатаєм Бога й людей, законодавцем і рівним Богові Отцеві. Це вчення Ісуса Христа, відповідно половині П’ятидесятниці, що поєднує Пасху і свято зішестя Святого Духа, передвіщає і про близький час зішестя Святого Духа, тому що «в останній день свята», під час якого Господь був у храмі й учив, Він Сам передвістив про Святого Духа, «Якого мали прийняти віруючі в Ісуса Христа» (Ін. 7, 37-39). Таким чином, Переполовення П’ятидесятниці є явленням Божественної сили і мудрості Спасителя, як Месії, що зіслав Святого Духа.
Свято тривало вісім днів, з яких перший і останній були особливо святими. Обрядом восьмого дня, який перебував у зв’язку із християнським святом переполовення, був обряд урочистого виливання води. Виливання води було знаменням виливання Святого Духа.
Згадуючи в Неділю про розслабленого освячення води від Ангела в купелі Силоамській, і особливо Божественне вчення Ісуса Христа, промовлене Ним у П’ятидесятницю, яке Господь уподібнює воді, яка «подає грішникові, що прагне спасіння, життя й мудрість», Церква в день Переполовення після Літургії звершує мале водосвяття, просячи Господа напоїти спраглі душі водами благочестя, як Він «кликав, говорячи: коли прагне хто з вас нехай прийде до Мене та й п’є!» (Ин. 7, 37).
День Переполовення – це давнє християнське свято. Про нього згадує у своїх повчаннях св. Іоан Золотоуст. В V столітті Анатолій Константинопольський, в VII – преподобний Андрій Критський, в VIII – св. Іоан Дамаскін, в IX – преподобний Феофан Сповідник оспівали переполовення в духовних піснях, якими Церква нині вихваляє Господа серед Переполовення П’ятидесятниці.
Прес-служба
Богословського відділення
|