Богословське відділення / 12 липня - День пам’яті Святих славних і всехвальних первоверховних апостолів Петра і Павла (бл. 67),
: ГОЛОВНА :: ІСТОРІЯ ФАКУЛЬТЕТУ :: НАВЧАЛЬНИЙ ПРОЦЕС :: ВИКЛАДАЧІ :: СТУДЕНТИ :: АБІТУРІЄНТУ :: ВИПУСКНИКИ :
: ХРАМИ :: КОНТАКТИ :: БІБЛІОТЕКА :: Студентське товариство «ACADEMIA ORTHODOXA» :: Державне визнання документів про вищу духовну освіту :: Переведення на навчання/Придбання другої вищої освіти :

Розклад занять



Наш банер




12 липня - День пам’яті Святих славних і всехвальних первоверховних апостолів Петра і Павла (бл. 67)

Апостол Петро був братом «найближчого» нам - нащадкам русичів - апостола Андрія Первозванного. Андрій і привів брата до Христа, але тоді його ще звали Симоном. Ім'я Петро він отримав від Самого Ісуса, коли першим з апостолів назвав його Христом (тобто Месією). За твердість віри Господь і назвав його Петром, тобто каменем, на якому Він збудує Церкву Свою.

Так, у страсі Петро тричі відрікся від Господа. Але після Свого воскресіння Той знов відновив його в апостольській гідності, триразово, по числу зречень, доручивши йому пасти ягнят і овець Своїх. Можливо, на прикладі Петра нам було показано, що навіть Камінь Віри не може бути на цьому світі безгрішним. І якщо ним не був Петро - перший єпископ Риму, то як же такими можуть називатися його наступники, затверджуючи догмат про безгрішність Папи римського? За Переданням, апостол Петро кожен ранок при звуках співу півня згадував свою легкодухість і ридав кривавими сльозами.

Петро першим приступив до будівництва Церкви, ще в день зішестя на апостолів Святого Духа своєю яскравою мовою обернувши до Христа 3000 душ. Апостол Петро проповідував в Антіохії, Малій Азії, Єгипті, Карфагені, Греції, Римі, Іспанії і Британії. Саме із слів Петра написав Євангеліє для римських християн апостол Марк. Сам Петро є автором двох Послань, де він застерігає новонавернених від тих самих псевдовчень, які лежать в основі сучасного протестантизму. Свою мученицьку кончину апостол Петро прийняв в 67 році в Римі. Його розіпнули вниз головою. Настільки незвичайний спосіб страти він вибрав сам, оскільки вважав себе негідним бути розіпнутим подібно до Христа, від якого він колись відрікся.

До цього часу Петро із славою пройшов свою земну дорогу. У самому ж її початку, серед тих трьох тисяч, обернених ним до Христа, в день п'ятидесятниці був і якийсь хлопець на ім'я Стефан. Не дивлячись на свій вік, Стефан вже встиг відбутися як визнаний ерудит і талановитий оратор. Тепер же Стефан направив свій дар на проповідь Євангелія в Єрусалимі. Успіх його проповідей не міг не викликати ненависті фарисеїв, і після чергової виграної ним полеміки члени синедріону на смерть забили його каменями. Так вже в 34 році архідиякон Стефан став першим мучеником, що приніс себе в жертву Христу.

Одяг же тих, що б'ють доручено було стерегти хлопцю Савлу - найздібнішому випускникові Єрусалимської академії рабинів. Савл спостерігав за биттям з увагою, гідною старанного учня. Мученицька смерть Стефана стала початком масових гонінь на християн. Савл при цьому був наділений особливими повноваженнями по винищуванню християнства за межами Палестини. Але не знав він тоді, що і Господь вже призначив його «спудом вибраним Собі». На дорозі до Дамаску Савла раптово засліпило яскраве світло. Впавши на землю, він почув голос Господа: «Савле, Савле, за що гониш Мене?». Супутники осліплого Савла також чули голос Христа і його веління йти до Дамаску до християнської общини. Приведений до християн, Савл прийняв у них хрещення, під час якого прозрів.

Лють іудеїв, оскаженілих зверненням Савла до Христа, змусила його бігти до Єрусалиму. Там він і познайомився з апостолами, які відправили його з проповіддю по Середземномор'ю.

Першим пунктом подорожі Савла став Кіпр, де він обернув до віри римського проконсула Сергія Павла. З тих пір і сам Савл іменується Павлом. Під час своєї місіонерської подорожі він засновував християнські общини у всіх середземноморських країнах. Для знову освічених общин Апостол Павло написав 14 послань, що є систематизацією християнського учення. Ці послання, завдяки щонайширшій освіті і багатому досвіду автора, відрізняються приголомшливою глибиною. Не випадково перетнулися дороги Стефана і Павла. Обидва вони були елліністами, тобто римськими громадянами, що народилися не в Іудеї. Обидва були ерудитами і обдарованими ораторами свого часу. Через чверть століття після мученицької смерті Стефана, в тому ж Єрусалимі Павло також був схоплений іудеями для побиття каменями. Благаючи не брати на себе гріх, Апостол привів їм випадок зі свого гіркого досвіду участі в безневинній смерті праведника.

У 59 році апостол Павло був узятий під варту римськими властями і опинився в ув'язненні. Два роки опісля Павло як римський громадянин був відправлений до Риму на суд кесаря. Після дев'ятимісячного висновку по велінню Нерона апостол Павло був обезголовлений в тому ж 67 році, що і апостол Петро. І якщо Петра сам Глава Церкви назвав «каменем, на якому вона стоїть», то Павла за монументальні праці вже сама Церква назвала своїм «стовпом». Тому обидва вони називаються «Первоверховнимі апостолами» і пам'ять їх святкується в один день.

Пам'ять - 12 липня (новий стиль).

 

Джерело: Сайт ХРАМУ ВСІХ УКРАЇНСЬКИХ СВЯТИХ і Львівського молодіжного православного братства "Нев'янучий цвіт"

 

Богослужбові вказівки:

 12 липня 2010 року. Понеділок.
Седмиця 8-ма після П’ятдесятниці.
Славних і всехвальних первоверховних апостолів Петра і Павла (бл. 67). Касперiвської iкони Божої Матерi (1853–1855).
Утр. – Ін., 67 зач., ХХІ, 15–25.
Літ. Апп.: 2 Кор., 193 зач., ХІ, 21 – ХІІ, 9. Мф., 67 зач., ХVI, 13–19.
На утрені величання: “Величаємо вас, апостоли Христовi, первоверховні Петре i Павле, що весь світ ученням своїм просвiтили і всі краї землі до Христа привели”. Прокимен, гл. 4: “По всій землі розійшлося віщання їх і в кінці вселенної слова їх”.
 

 


Версія для друку
Автор: admin
Дата створення: 2010-07-22
Рубрика:
Перегляди: 3719

Пошук

Наші друзі

Івано-Франківський Богословський Інститут ім. преп. Феодосія Манявського

Вища Богословська Академія при Івано-Франківському Єпархіальному Управлінні ПЦУ

Київська Православна Богословська Академія

Дніпровська Духовна Семінарія

Львівська Православна Богословська Академія

Волинська Православна Богословська Академія

cerkva.te.ua

Рівненська духовна семінарія

Львівська духовна семінарія святого апостола і євангелиста Іоана Богослова


eXTReMe Tracker

Пишіть нам. Е-mail:
Всі тексти, зображення, ілюстрації та інший вміст цього веб-сайту є власністю
Богословського відділення КПБА при ФТФ ЧНУ ім. Ю. Федьковича.
При використанні будь-якої інформації з даного сайту посилання
на
www.bogoslov.cv.uaОБОВ’ЯЗКОВЕ.