Богослужіння у середу першої седмиці Великого Посту. Читання 3-ої частини Великого покаянного канону св. Андрія Критського |
21 лютого 2018 року, у середу першої седмиці Великого Посту, в університетському храмі Трьох Святителів було відслужено уставні богослужіння: великопостові часи (3-й, 6-й, 9-й), Зображальні, Літургію Ранішосвячених Дарів та Повечір’я з читанням 3-ої частини Великого покаянного канону св. Андрія Критського. Богослужіння очолив настоятель університетського храму Трьох Святителів прот. Микола Щербань у співслужінні клірика храму прот. Миколая Лагодича, свящ. Богдана Сливки – настоятеля парафії св. пророка Іллі м. Заліщики Тернопільської єпархії, свящ. Михаїла Гороп’яка – настоятеля храму св. Архангела Гавриїла, с. Лукавці, Вижницького благочиння, свящ. Івана Турчинського – настоятеля храму Успіння Божої Матері, с. Оршівці, Кіцманського благочиння. По завершенні богослужіння було відслужено літію за упокій душ усіх спочилих православних християн. Цього ж дня, ввечері, було відслужено Велике Повечір’я з читанням 3-ої частини Великого покаянного канону св. Андрія Критського. Вечірнє богослужіння очолив настоятель університетського храму Трьох Святителів прот. Микола Щербань у співслужінні клірика храму прот. Миколая Лагодича, свящ. Богдана Сливки – настоятеля парафії св. пророка Іллі м. Заліщики Тернопільської єпархії та настоятеля храму Покрови Пресвятої Владичиці нашої Богородиці і Приснодіви Марії свящ. Миколая Шкрібляка. Богослужіння супроводжував хор студентів-богословів під керівництвом дияк. Ігоря Луцана. ДОВІДКА У перші чотири дні Великого Посту канон преподобного Андрія Критського ділиться на частини і читається на Великому повечір’ї, а на Утрені в четвер п’ятої седмиці читається повністю. Понад 1300 років Свята Церква завдяки цьому твору відкриває нам глибину покаяння. Цей канон можна описати як покаянний плач, що розкриває нам всю безодню гріха. Проникливі слова збентежують душу християнина і пробуджують спрагле серце людини від гріховного сну. Преподобний Андрій майстерно зображає нам великі образи – Адама і Єву, рай і гріхопадіння, патріарха Ноя і потоп, Давида, Обітованну Землю і особливо Христа і Церкву. Великим цей канон називається головним чином через свою обширність. Якщо інші канони складаються із 30-ти тропарів,то Канон Андрія Критського складається з 250-ти. Також великим канон називається через великий і глибокий, сповнений розчулення зміст. Прес-служба Богословського відділення |