Богослужіння у день Воздвиження Чесного і Животворящого Хреста Господнього (додано фото) |
Напередодні Свята Воздвиження Чесного і Животворчого Хреста Господнього ввечері у понеділок 26 вересня 2011 року в університетському храмі Трьох Святителів свящ. Миколай Лагодич очолив відправу всенічного бдіння з чином виносу Животворчого Древа Господнього За богослужінням співслужили студент магістратури свящ. Богдана Сливки та студент ІІІ курсу Богословського відділення свящ. Роман Лазарук.
За святковим урочистим вечірнім Богослужінням також молилися студенти Богословського відділення КПБА при ФТФ ЧНУ. На передодні вечірні студенти Богословського відділення ЧНУ прикрасили Чесний Хрест вінком
з живих квітів. Безпосередньо перед початком всеношної Хрест було перенесено із жертовника на престол і покладено на євангельське місце.
Від так було звершено уставні богослужіння: 9 час,
вечірню з літією
та утреню з полієлеєм у вівтарі та 1 час.
Під час співу славослів'я предстоящий здійснив виніс Чесного Хреста на середину храму на
заздалегідь приготований аналой і здійснив помазування богомольців святим єлеєм.
27 вересня 2011 року, у сам день свята, в університетському храмі було відслужено Божественну Літургію. Богослужіння очолив завідувач Богословського відділення прот. Миколай Щербань у співслужінні викладачів та студентів: прот. Миколая Марусяка, свящ. Миколая Лагодича, свящ. Богдана Сливки та свящ. Романа Лазарука. На запричасному студент магістртури Олександр Марчук виголосив проповідь. Богослужіння Завершилось уставним поклонінням Животворчому Хресту Господньому.
Уставні особливості Воздвиження Чесного і Животворящого Хреста Господнього.
День суворого посту.
9-й час. Перед початком малої вечірні священик виносить Чесний Хрест, кладе його на жертовник, покриває покрівцем і прикрашає Хрест вінком з живих квітів. Після малої вечірні, або перед початком всеношного бдіння священик в облаченні підходить до жертовника. Священик: «Благословен Бог наш…». Трисвяте по «Отче наш». Після виголосу тихо співає тропар Хресту: «Спаси господи людей Твоїх…». «Слава, і нині» – кондак Хресту: «Вознісся на Хрест волею…». Під час співу священик кладе на голову посудину, на якій лежить Хрест, і в присутності свічконосця з свічкою переносить Хрест на престіл і ставить його на місце Євангелія, а Євангелієставить на горне місце престолу, де вона ставить після прочитання Його на Літургії. Перед престолом ставиться підсвічник з запаленою свічкою. На великій вечірні «Блажен муж» – не співається. На утрені на «Бог Господь» – тропар свята, гл. 1-й (двічі). «Слава, і нині» – той же тропар. Велике славослів’я. Під час співу славослів’я священик звершує трьохкратне кадіння довкола престолу, на якому лежить Хрест. Під час співу Трисвятого, зробивши три земні поклони, священик підносить Хрест на голову і виходить (через горне місце) півнвчними дверима до Царських врат. Перед ним іде свічконосець зі свічкою. Після закінчення Трисвятого священик виголошує біля Царських врат: «Премудрість, станьмо побожно». Співці співають тричі тропар свята. Священик іде на середину храму, де кладе Хрест на раніше принотований аналой і звершує довкола нього трьохкратне кадіння. Після цього священик тричі співає «Хресту Твоєму…». Цей піснеспів тричі повторюють співці, звершується поклоніння Хресту, цілування його і помазання єлеєм при співі стихир, гл. 2-й. Єктенії «Помилуй нас Боже…» і «Доповнімо ранню молитву…» і відпуст. На всіх часах – тропар і кондак свята. На Літургії антифони свята. |