Богослужіння у день Воздвиження Чесного і Животворящого Хреста Господнього (додано фото)

Напередодні Свята Воздвиження Чесного і Животворчого Хреста Господнього ввечері у понеділок 26 вересня 2011 року в університетському храмі Трьох Святителів свящ. Миколай Лагодич очолив відправу всенічного бдіння з чином виносу Животворчого Древа Господнього За богослужінням співслужили студент магістратури свящ. Богдана Сливки та студент ІІІ курсу Богословського відділення свящ. Роман Лазарук.

 

 

img_0243_500
 

 

 

За святковим урочистим вечірнім Богослужінням також молилися студенти Богословського відділення КПБА при ФТФ ЧНУ.

На передодні вечірні студенти Богословського відділення ЧНУ прикрасили Чесний Хрест вінком

 

img_0194_500

 

з живих квітів. Безпосередньо перед початком всеношної Хрест було перенесено із жертовника на престол і покладено на євангельське місце.

 

img_0208_500

 

Від так було звершено уставні богослужіння: 9 час,

 

img_0231_500

 

вечірню з літією

 

img_0263_500

 

та утреню з полієлеєм у вівтарі та 1 час.

 

img_0279_500

img_0282_500
 

 

Під час співу славослів'я предстоящий здійснив виніс Чесного Хреста на середину храму на

 

img_0287_500

 

 

заздалегідь приготований аналой і здійснив помазування богомольців святим єлеєм.

 

img_0298_500

 

27 вересня 2011 року, у сам день свята, в університетському храмі було відслужено Божественну Літургію. Богослужіння очолив завідувач Богословського відділення прот. Миколай Щербань у співслужінні викладачів та студентів: прот. Миколая Марусяка, свящ. Миколая Лагодича, свящ. Богдана Сливки та свящ. Романа Лазарука.

На запричасному студент магістртури Олександр Марчук виголосив проповідь.

Богослужіння Завершилось уставним поклонінням Животворчому Хресту Господньому.

 

p9276186_500
 
p9276189_500 
 
p9276191_500 
 

 

 

Уставні особливості
Воздвиження Чесного і Животворящого Хреста Господнього.

День суворого посту.

 

9-й час.

Перед початком малої вечірні священик виносить Чесний Хрест, кладе його на жертовник, покриває покрівцем і прикрашає Хрест вінком з живих квітів. Після малої вечірні, або перед початком всеношного бдіння священик в облаченні підходить до жертовника. Священик: «Благословен Бог наш…». Трисвяте по «Отче наш». Після виголосу тихо співає тропар Хресту: «Спаси господи людей Твоїх…». «Слава, і нині» – кондак Хресту: «Вознісся на Хрест волею…». Під час співу священик кладе на голову посудину, на якій лежить Хрест, і в присутності свічконосця з свічкою переносить Хрест на престіл і ставить його на місце Євангелія, а Євангелієставить на горне місце престолу, де вона ставить після прочитання Його на Літургії. Перед престолом ставиться підсвічник з запаленою свічкою.

На великій вечірні «Блажен муж» – не співається.
На «Господи взиваю» стихири свята, гл. 6-й – 8. «Слава, і нині» – свята, гл. 2-й.
Вхід. Прокімен дня. Паремії свята – 3
На літії стихири свята, гл. 1-й, гл. 2-й і гл. 4-й. «Слава, і нині» – свята, гл. 4-й.
На стиховні стихири свята, гл. 5-й. «Слава, і нині» – свята, гл. 8-й.
Після Трисвятого – тропар свята, гл. 1-й (тричі).

На утрені на «Бог Господь» – тропар свята, гл. 1-й (двічі). «Слава, і нині» – той же тропар.
Кафізми 7-а і 8-а. Малі єктенії. Сідальні свята.
Полієлей. Величання свята і вибраний псалом (величання спіавається в вівтарі перед Хрестом). Сідальний після полієлею, гл. 8-й. «Слава, і нині» – той же сідальний. Степенна – 1-й антифон 4-го гласу. Прокімен свята, гл. 4-й. Євангеліє – свята (читається в вівтарі). «Воскресіння Христове…». Царські враиа закриваються. Після 50-го псалма: «Слава» – «Молитвами апостолів…». Стихира свята, гл. 6-й. (Помазання святим єлеєм звершується після виносу Хреста).
Канон свята на 14.
Біблійні пісні «Співаємо господеві…».
Катавасія «Хрест накреслив…».
Після 3-ї пісні – сідальний свята, гл. 4-й. «Слава, і нині» – той же сідальний.
Після 6-ї пісні кондак і ікос свята, гл. 4-й.
На 9-й пісні «Чеснішу» не співаємо, але співаємо приспіви свята, так як вказано в Мінеї.
Після 9-ї пісні – світильний свята (двічі). «Слава, і нині» – інший світильний свята.
«Все що дихає…» і хвалітні псалми.
На хвалітніх стихири свята, гл. 8-й – 4. «Слава, і нині» – свята, гл. 6-й.

Велике славослів’я. Під час співу славослів’я священик звершує трьохкратне кадіння довкола престолу, на якому лежить Хрест. Під час співу Трисвятого, зробивши три земні поклони, священик підносить Хрест на голову і виходить (через горне місце) півнвчними дверима до Царських врат. Перед ним іде свічконосець зі свічкою. Після закінчення Трисвятого священик виголошує біля Царських врат: «Премудрість, станьмо побожно». Співці співають тричі тропар свята. Священик іде на середину храму, де кладе Хрест на раніше принотований аналой і звершує довкола нього трьохкратне кадіння. Після цього священик тричі співає «Хресту Твоєму…». Цей піснеспів тричі повторюють співці, звершується поклоніння Хресту, цілування його і помазання єлеєм при співі стихир, гл. 2-й. Єктенії «Помилуй нас Боже…» і «Доповнімо ранню молитву…» і відпуст.

На всіх часах – тропар і кондак свята.

На Літургії антифони свята.
Вхідний стих.
Після малого входу – тропар свята. «Слава, і нині» – кондак свята.
Замість Трисвятого – «Хресту Твоєму поклоняємось владико…».
Прокімен, алилуарій і причасний – свята.
Апостол: 1 Кор., 125 зач., I,18-24.
Євангеліє: Ін., 60 зач., XIX,6-11.
Задостойник свята (до віддання).
З 28 вересня по 3 жовтня – післясвято Воздвиження.
4 жовтня – віддання свята.