Ансамбль Богословського відділення ,,МЕНЕСТРЕЛЬ” взяв участь у святковому концерті з нагоди проведення Крайових зборів керівників навчальних закладів Буковини |
27 серпня 2012 року з благословення завідувача Богословського відділення КПБА при філософсько-теологічному факультеті ЧНУ ім. Ю.Федьковича, доц. прот. Миколи Щербаня, учасники ансамблю Богословського відділення ,,Менестрель” (керівник – Луцан І.В., викладач Богословського відділення КПБА) на запрошення керівництва Чернівецького обласного центру естетичного виховання ,,Юність Буковини” взяли участь у святковому концерті з нагоди проведення Крайових зборів керівників навчальних закладів Буковини на тему: ,,Інформаційно-комунікаційні технології – запорука високоякісної освіти”, за участі голови Чернівецької обласної державної адміністрації Михайла Папієва. У виконанні ансамблю, для глядачів прозвучала українська народна пісня – ,,Гей, пливе кача”. У заході також взяли участь: голова обласної ради Михайло Гайничеру, директор Департаменту освіти і науки, молоді та спорту Михайло Бауер, начальник УМВС України в Чернівецькій області, генерал-майор міліції Микола Харабара, голова Чернівецького обласного комітету профспілки працівників освіти і науки Володимир Дудчак, голови районних адміністрацій та районних рад, працівники Департаменту освіти і науки, молоді та спорту та Інституту післядипломної педагогічної освіти, педагогічні працівники краю. У своєму виступі голова облдержадміністрації Михайло Папієв зауважив: – «Перед нами сьогодні стоїть першочергове завдання – забезпечити можливість отримувати якісну освіту молоді через нові підходи до організації навчально-виховного процесу та зорієнтованість її на використання сучасних інноваційних засобів навчання. На законодавчому рівні визначено пріоритетні напрями державної політики у галузі інформатизації освіти, зокрема: прийняття єдиної системи програмно - і апаратносумісних засобів обчислювальної техніки та техніки зв’язку, підключення навчальних закладів до глобальної мережі Інтернет, формування єдиного інформаційного середовища безперервної освіти зі створенням баз даних за напрямами та спеціальностями підготовки фахівців, загальнодержавних інформаційних систем в галузі освіти. У 2011/2012 навчальному році галузь освіти Буковини працювала якісно та результативно. За останній рік Головним управлінням освіти і науки зроблено значний прорив у дошкіллі, зокрема, відсоток охоплення дітей дошкільною освітою в області зріс від 56% до 89,8%, а це дуже суттєво. З початку 2012 року відновив діяльність дошкільний навчальний заклад с.Вітрянка Сокирянського району, організовано роботу 2 дошкільних підрозділів у складі навчально-виховних комплексів у Герцаївському та Вижницькому районах, відкрито 10 дошкільних груп (по 3 групи у Заставнівському районі та м. Чернівці, по 1 групі у Путильському, Сокирянському, Вижницькому та Хотинському районах). Завдяки зусиллям педагогічних працівників, викладачів, спонсорів, батьків, органів виконавчої влади в повному об’ємі проведено ремонтні роботи у навчальних закладів. Усі навчальні заклади області готові прийняти 1 вересня учнівську та студентську молодь до навчання. До 1 вересня 2012 року буде здано в експлуатацію учбовий блок школи в с. Магала Новоселицького району, школу в смт. Лужани Кіцманського району та будівництво гімназії в смт. Красноїльськ Сторожинецького району, дитячі дошкільні установи в селах Черешенька Вижницького району, Лівинці, Зелена Кельменецького району та до 1 жовтня 2012 року - добудову до існуючої будівлі школи дошкільної установи в с.Станівці Глибоцького району. Приємно відзначити, що на сьогодні на 100% виконали організований підвіз дітей сільської місцевості до місць навчання і додому. У 2011 році придбано 38 шкільних автобусів. До початку нового навчального року вручено районам 33 шкільних автобуси. Виконання заходів Державної цільової соціальної програми «Шкільний автобус» ми завершили достроково». Голова облдержадміністрації відмітив роботу всіх навчальних закладів Буковини щодо інформаційного забезпечення освітньо-наукової діяльності: – «За даними світової науко-метричної бази SCOPUS Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича займає 8 місце серед вищих навчальних закладів України, а два його професори увійшли до переліку 100 кращих науковців країни (Олег В’ячеславович Ангельський, Олександр Григорович Ушенко). В Інституті термоелектрики Національної академії наук та Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України створено прилади космічного призначення, які функціонують на близько 250 об’єктах, що забезпечують супутниковий зв'язок, космічне телебачення, транспортування вантажів до орбітальної космічної станції для космічних програм Євросоюзу. У Буковинському державному медичному університеті використовується модель інтеграції денної форми навчання з мережевими інформаційно-комунікаційними технологіями навчання на базі LMS «MOODLE» для забезпечення студентів, лікарів(провізорів)-інтернів та лікарів-курсантів електронними навчальними матеріалами, організації й керування самостійною роботою та автоматизованого тестування». Підсумовуючи сказане, Михайло Миколайович підкреслив, що: багато гарних починань та здобутків, але ще багато перед нами є невирішених завдань, які вимагають посиленою увагу влади: «Першочерговим питанням залишається збільшення фінансування освітньої галузі; будівництво, реконструкції та капітальні ремонти закладів освіти; не менш важливе питання, яке стоїть сьогодні перед нами – це кадрове забезпечення впровадження інформаційних технологій Наше спільне завдання – «розвернути» інформаційне суспільство назустріч тим потребам, які, у першу чергу, є у молодих людей, що здобувають освіту, вчених, дослідників, викладачів, педагогів. Станом на сьогодні загальноосвітні навчальні заклади області забезпечено на 99% комп’ютерними класами. Всього нараховується 427 навчальних комп’ютерних комплексів, що становить 6009 одиниць комп’ютерної техніки. Середній показник по Чернівецькій області із забезпечення комп’ютерами загальноосвітніх навчальних закладів складає 18 учнів на 1 комп’ютер (по Україні на один припадає 32 учні). За кошти місцевого бюджету було придбано 98 НКК, за позабюджетні кошти – 5, за кошти державного бюджету – 324. Крайова влада підтримує і надалі підтримуватиме освітню галузь щодо впровадження інформаційно-комунікативних технологій, інформаційної системи управління освітою в Чернівецької області та буде сприяти забезпеченню закладів освіти комп’ютерними комплексами та сучасним мультимедійним обладнанням». Директор Департаменту освіти і науки Михайло Бауер зазначив, що: Крайові збори – це ефективна форма роботи, працює на результат, тому ми і надалі будемо проводити такі зібрання з метою вирішення нагальних проблем освіти краю. За результатами проведення Крайових зборів прийнято 114 рекомендацій, дано 20 доручень голови облдержадміністрації виконання яких перебуває на нашому постійному контролі». Михайло Йозефович прозвітував про хід виконання розпоряджень голови облдержадміністрації щодо запровадження Інформаційної системи управління освітою та Історико-краєзнавчого портрету Чернівецької області. «Із запровадженням ІСУО ми зможемо оперативно аналізувати стан і тенденції розвитку системи, реально оцінювати якість освіти, виявляти проблемні зони, корегувати освітню політику, як на обласному, так і на рівні місцевих органів управління освітою, відстежувати результативність освітніх процесів. «Історико-краєзнавчий портрет Чернівецької області», мабуть, перший великий учнівський буковинський веб-проект являє собою довгострокову програму зі збору і систематизації історико-краєзнавчих матеріалів всіх регіонів Буковини. З 1 вересня ми запускаємо ці два проекти. На сьогодні готовність складає 99%. Зараз ми продемонструємо їх у дії на прикладі декількох позицій. Рівень комп`ютеризації разом з кадровим і методичним забезпеченням навчально-виховного процесу є вирішальним показником оцінювання дієздатності дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних, професійно-технічних та вищих навчальних закладів. Інформаційні комп’ютерні технології дедалі більше стають потужним технічним засобом навчання дошкільників. Педагоги впроваджують в навчально-виховний процес комп’ютерні розвиваючі програми, використовують на заняттях ігрові комп’ютерні диски та навчальні аудіо диски інноваційної технології. Використання цих засобів сприяє розвитку інтелекту та психічних процесів дитини. На сьогодні 196 дошкільних навчальних закладів області забезпечені комп’ютерною технікою, що складає 54% від загальної кількості. Серед завдань, які ставить Департамент перед Інститутом післядипломної педагогічної освіти у 2012/2013 н.р. і ті, які пов’язані із застосуванням інформаційних технологій в процесі підвищення кваліфікації та вирішують проблему оволодіння ІКТ вчителями, а саме: участь у виконанні програми 100% оволодіння вчителями області ІКТ, формування інформаційно-освітнього середовища підвищення кваліфікації педагогічних працівників, впровадження проблемно-тематичних курсів з питання використання ІКТ при вивченні окремих дисциплін (хімії, історії, математики, фізики, української мови і літератури, правознавства, трудового навчання, музики тощо), проведення індивідуальних, стаціонарних та онлайнових консультацій для освітян області, які здійснюють апробацію електронних засобів навчання, подальше впровадження та удосконалення дистанційної форми навчання із внесенням змін, які б відповідали потребам слухачів та збільшували вагомість самостійної роботи слухачів курсів». У ході проведення Крайових зборів кращих працівників освітньої галузі Буковини було нагороджено нагрудними знаками «Василь Сухомлинський» та «Відмінник освіти України», грамотами облдержадміністрації, обласної ради та Департаменту освіти і науки, молоді та спорту Чернівецької ОДА.
|