Богослужіння у день Воздвиження Чесного і Животворящого Хреста Господнього |
Напередодні Свята Воздвиження Чесного і Животворчого Хреста Господнього ввечері у середу 26 вересня 2012 року в університетському храмі Трьох Святителів прот. Миколай Лагодич очолив відправу всенічного бдіння з чином виносу Животворчого Древа Господнього. За богослужінням співслужили свящ. Богдан Сливка – настоятель парафії св. пророка Іллі м. Заліщики Тернопільсько - Бучацької єпархії та студент ІV курсу Богословського відділення свящ. Роман Лазарук, клірик Кіцманської єпархії. За святковим урочистим вечірнім Богослужінням молилися студенти Богословського відділення КПБА при ФТФ ЧНУ. На передодні вечірні студенти Богословського відділення ЧНУ прикрасили Чесний Хрест вінком з живих квітів. Безпосередньо перед початком всеношної Хрест було перенесено із жертовника на престол і покладено на євангельське місце. Від так було звершено уставні богослужіння: 9 час, вечірню з літією та утреню з полієлеєм у вівтарі та 1 час. Під час співу славослів'я було здійснено виніс Чесного Хреста на середину храму на заздалегідь приготований аналой і здійснив помазування богомольців святим єлеєм. У сам день свята, 27 вересня, було відслужено святкову Божественну Літургію. Богослужіння звершили настоятель храму прот. Миколай Щербань у співслужінні клірика університетського храму Трьох Святителів протоієрея Миколая Лагодича, свящ. Богдана Сливки – настоятеля парафії св. пророка Іллі м. Заліщики Тернопільсько - Бучацької єпархії та студента ІV курсу Богословського відділення свящ. Романа Лазарука, клірика Кіцманської єпархії. На запричасному стиху із проповіддю до присутніх у храмі студентів і парафіян звернувся студент 5 курсу Маковій Сергій. Після відпусту було звершено уставне поклоніння Хресту. Після відпусту з проповіддю до присутніх у храмі студентів і парафіян звернувся настоятель храму прот. Микола Щербань. Богослужбові вказівки: 27 (14 ст. ст.) вересня, Четвер ВОЗДВИЖЕННЯ ЧЕСНОГО І ЖИВОТВОРЧОГО ХРЕСТА ГОСПОДНЬОГО. Кончина свт. Іоана Золотоустого (407). Лiснiнської iкони Божої Матерi (1683). Утр. – Ін., 42 зач. (від половини), ХІІ, 28–36. Лiт. – 1 Кор., 125 зач., І, 18–24. Ін., 60 зач., ХІХ, 6–11, 13–20, 25–28, 30–35. День пісний. Перед всенічною прикрашений квітами хрест переноситься з жертовника на престіл (за чином Хрестопоклонної недiлi). На утрені величання: “Величаємо Тебе, Життєдавче Христе, i шануємо Хрест Твiй чесний, нимже спас нас від роботи ворожої”. Після читання Євангелія співається “Воскресіння Христове бачивши...”. Замiсть “Чеснiйшу...” – “Величай, душе моя, пречесний Хрест Господній”. Пiсля великого славослiв’я хрест виноситься на середину храму і, за благословенням єпархіального архиєрея, воздвигається за особливим чином (Типiкон, 14 вересня; Мiнея Святкова, 1970). На лiтургiї антифони свята, вхiдне: “Возносьте Господа Бога нашого i поклоняйтеся підніжжю ніг Його, бо воно святе”. З цього дня на архиєрейській Літургії та в седмичні дні після входу до віддання святаспівається: “Прийдіть, поклонімось… спаси нас, Сину Божий, що плоттю розіп’явся, співаючих Тобі Алилуя”. Замiсть Трисвятого – “Хресту Твоєму...”. Замiсть “Достойно...” – “Величай, душе...”, “Таємний Ти, Богородице, рай...” (до вiддання). Хрест залишається посеред храму до віддання свята. На вечірнів день свята промовляється великий прокимен: “Бог наш на небі і на землі...”.
Воздвиження Чесного і Животворчого Хреста ГосподньогоІсторики Східної Церкви одностайно стверджують, що передусім дві події дали мотив до встановлення цього святкування: знайдення Господнього Хреста в IV ст. і його повернення з перської неволі в VII ст. Джерело: Церква.інфо |