Богословське відділення / 31 січня – день пам’яті свт. Афанасія (373) та Кирила (444), архиєпп. Олександрійських,
: ГОЛОВНА :: ІСТОРІЯ ФАКУЛЬТЕТУ :: НАВЧАЛЬНИЙ ПРОЦЕС :: ВИКЛАДАЧІ :: СТУДЕНТИ :: АБІТУРІЄНТУ :: ВИПУСКНИКИ :
: ХРАМИ :: КОНТАКТИ :: БІБЛІОТЕКА :: Студентське товариство «ACADEMIA ORTHODOXA» :: Державне визнання документів про вищу духовну освіту :: Переведення на навчання/Придбання другої вищої освіти :

Підрозділи
Архів
Новий Завіт
Вчення дванадцятьох апостолів - Дідахі
Церковний календар. Житія святих
Богословські статті
Літургіка

Розклад занять



Наш банер




31 січня – день пам’яті свт. Афанасія (373) та Кирила (444), архиєпп. Олександрійських

 

СВЯТИЙ АФАНАСІЙ ОЛЕКСАНРІЙСЬКИЙ

.jpg_15

Святий Афанасій народився в Олександрії, мати його, подібно Анні, яка привела свого сина Самуїла до храму Господнього (1 Цар 1, 28), так само привела його до св. Олександра, патріарха Александрійського, і віддала до храму на служіння Богу. І він став при храмі проводити своє життя, ревно виконуючи заповіді Божі.

У 319 р. патріарх висвятив його на диякона Олександрійської Церкви. Вже в цей час святитель Афанасій став писати твори. Майбутній святитель бачив, що немає у новоприйшовших в Церкву Христову ревнощів, немає у них істинного благочестя, багато хто з них шукали слави для себе, марнослів'я, пустослів'я і всі язичницькі звичаї, які були раніше у них, переносили в християнське життя. Об'явився якийсь Арій, який зневажив Христа, зневажав Матір Божу, і збурював народ, навчаючи народ домагатися честі, слави, проникати і в Церкву, досягати священства і навіть архиерейства. І багато його слухав і ставав послідовниками цієї єресі - аріанами. І ця єресь так поширилася, що заледве не заполонила всю Церкву. У 325 р. святитель Афанасій був на Ннкейском Соборі, де виступав проти Арія.

У 326 р. після смерті патріарха Олександра святитель Афанасій був обраний на Олександрійську кафедру. Єпископом Афанасій об'їжджав церкви, багато виступав, боровся проти аріан, писав, викривав їх, і повстали проти нього всі несправжні християни і стали його обмовляти. У той час царював Костянтин Великий (306-337 рр..), Він вважався покровителем Церкви Христової. Він добре розумів військову стратегію, дипломатію, державні справи, але справ церковних і проповіді Євангелія не знав, тому вагався між аріанством і православ'ям.

Користуючись добротою та простотою імператора, єретики оточили весь його двір, проникли в усі посади та стали впроваджувати єресі, неправди і вводити розколи. Вони звинувачували архієпископа Афанасія, що він погана людина, що він не слухається царя, стягує податки окремо від царської казни і робить негарні справи, що він і чарівник, і злочинець, і розпусник. Імператор бачив великий розбрат, ворожнечу, намагався оселити мир, але були такі часи, що могла початися війна, тоді він пропонував святителю Афанасію на час віддалитися куди-небудь. І більшу частину свого довгого правління святитель провів у вигнанні, і тоді нерідко він користувався підтримкою ченців, був у дружбі з обома отцями чернецтва - святими преподобними Антонієм і Пахомієм.

Особливо старалися єретики звинуватити святого Афанасія в тому, що він не слухає наказів імператора, не звертає уваги на його приписи, не беручи Арія до церковного спілкування, що він чаклун, самі будучи явними чарівниками, і що за допомогою якоїсь «мертвої руки», (що нібито належала клірику Арсенію), творить чари Імператор наказав провести розслідування. Співчуваючи про свого батька і благодійника і засмучений серцем про те, що істина беззаконно перемагається брехнею, він таємно прийшов до самого Афанасія, припадаючи до його чесних ніг... Блаженний Афанасій, радіючи прибуттю Арсенія, наказав йому до суду нікому не показуватися.

В той же час, злобна ненависть противників Афанасія так зросла, що до однієї брехні вони доклали ще нову: підкупили одну безсоромну жінку звести наклеп на святителя Афанасія, що він зробив з нею беззаконня. Коли почався суд, судді сіли на своїх місцях і наклепники постали, була введена і ця жінка. З плачем довго скаржилася вона на святителя, якого ніколи не бачила, і навіть не знала, який він на вигляд. Всі слухали в подиві. А вона і не хотіла знати благочестя євангельського, радіючи, що багато грошей їй дали. У той час один пресвітер Афанасія - Тимофій, стоячи з ним за дверима і все чуючи, затривожився духом і, несподівано ввійшовши всередину судилища, поспішаючи, став перед очима тієї обмовливі, як ніби він був сам Афанасієм; він сміливо звернувся до неї: «Чи я зробив над тобою вночі насильство, як ти кажеш? »І вона ще з більшим безсоромністю, заволала до суддів" Цей! Ця людина - мій розбещувач і зловмисник проти моєї чистоти...» Судді розсміялися, побачивши підлість, розіграну комедію і прогнали її . Але противники св. Афанасія, хоча і засоромилися, але не заспокоїлися і стали звинувачувати його у вбивстві Арсенія, показуючи якусь страшну на вигляд відсічену руку. Святий Афанасій терпляче слухав їх і мовчав, потім запитав: «Чи є серед вас, хто добре знав Арсенія? Хто з вас може підтвердити чи дійсно це його рука? »І піднялися більшість неправедних суддів, підскочили і почали стверджувати, що дійсно це рука Арсенія. І тоді, коли вони показали підступність свою, святитель відсунув фіранку, за якою стояв Арсеній, вивів його перед зборами і запитав: «А це хто стоїть перед вами? Ви сказали, що Арсенія немає в живих, це його рука ». І всі прийшли в жах. «Ось, мужі, і Арсеній! - Оголосив святитель Афанасій. - От і руки його, які зовсім не були відсічені! Покажіть ж і ви свого Арсенія, якщо такого маєте, і говоріть, кому належить відтята рука, яка засуджує вас самих, як зробили це злочин ». Але судії продовжували проводити суд, виснажуючи всі свої наклепи. І святитель Афанасій, не виносячи чиненої несправедливості, вголос засвідчив всьому собору: «Згасла правда, потоптана істина, загинуло правосуддя, зникло у суддів законне розслідування та обережний розгляд справ! Хіба законно, щоб охочий виправдатися містився в кайданах, а суд всієї справи був би доручений наклепникам і ворогам, і щоб самі наклепники судили того, на кого обмовляють? »Імператором святитель був виправданий і посланий на свою Олександрійську кафедру.

Коли помер Костянтин Великий і престолом заволодів його другий син Констанцій, то весь двір імператорський перейшов на бік аріан. Вони стали гнати християн православних, єпископів засилати, ставити на престоли несправедливих людей, підступних, розпусників, єретиків, які Ісуса Христа не визнавали за Бога. І довелося святителю Афанасію бігти до Риму, де три роки перебував.

Потім Господь розсудив все судом Своїм: покарав Арія і єретиків, і безбожний цар загинув. Після нього два роки царював Юліан Відступник, за ним вступив Іовініан благочестивий, потім Валент, який, хоча і багато зла творив Церкви, але, злякавшись заколоту олександрійців, дозволив святителю Афанасію повернутися і безбоязно управляти Олександрійської Церквою. І описується у житії святителя Афанасія, що останнім часом свого життя він жив у мирі і спокої, спочив у Господі 2 травня 373 р. у віці 76 років.

 

 

 

 


Версія для друку
Автор: prodo
Дата створення: 2011-02-05
Рубрика:
Перегляди: 3622

Пошук

Наші друзі

Івано-Франківський Богословський Інститут ім. преп. Феодосія Манявського

Вища Богословська Академія при Івано-Франківському Єпархіальному Управлінні ПЦУ

Київська Православна Богословська Академія

Дніпровська Духовна Семінарія

Львівська Православна Богословська Академія

Волинська Православна Богословська Академія

cerkva.te.ua

Рівненська духовна семінарія

Львівська духовна семінарія святого апостола і євангелиста Іоана Богослова


eXTReMe Tracker

Пишіть нам. Е-mail:
Всі тексти, зображення, ілюстрації та інший вміст цього веб-сайту є власністю
Богословського відділення КПБА при ФТФ ЧНУ ім. Ю. Федьковича.
При використанні будь-якої інформації з даного сайту посилання
на
www.bogoslov.cv.uaОБОВ’ЯЗКОВЕ.